Ik ga weer!!

22 april 2015 - Hasselt, Nederland

Voor sommigen is het geen verrassing meer… ik ga (weer) naar Zambia (maar nu) voor onbepaalde tijd! Echt reuze leuk! Een reis waarvan ik geloof dat God het voor mij heeft uitgestippeld. Het leven van Zijn plan!

Voor de mensen die mij niet/nog niet zo goed kennen: Mijn naam is Manon Kombrink, ik ben 24 jaar en woon momenteel nog in Hasselt, Overijssel.

Ik heb altijd al wel de droom gehad om eens een keer naar een ontwikkelingsland te gaan en daar mensen te helpen.

In 2010 ben ik 3 maanden naar Brazilië geweest en was daarna verkocht aan het helpen van mensen.

Na deze 3 maanden ben ik erachter gekomen dat ik graag verpleegkundige wilde worden en ik ben hiervoor in 2013 afgestudeerd. Super leuk! God blijft bezig mij te ontwikkelen. Missies bleven mij trekken, maar mijn hart ging vooral uit naar Afrika, en dus ben ik in augustus 2014 weer vertrokken, maar dan naar Zambia, bij de organisatie Overland Missions. Daar heb ik een training voor 3 maanden gedaan, genaamd AMT (Advanced Mission Training). Kort gezegd hierin heb ik vooral geleerd om als missionaris te helpen in afgelegen gebieden. En dat was gaaf!

Waar ga ik naar toe?

Vlakbij de plaats Livingstone in Zambia ligt het plaatsje Nsongwe. Daar vind je de basis van de organisatie.

Mijn visie:

Mijn passies zijn Jezus en verplegen. Jezus speelt een grote rol in mijn leven en heeft al zoveel voor mij gedaan dat ik graag over Hem wil vertellen en Zijn liefde wil delen met mensen die nog niet van Hem hebben gehoord, of misschien al wel, maar juist meer van Hem willen weten. Het mooie aan deze twee passies vind ik dat ik ze kan combineren.

Overland Missions begon 15 jaar geleden in Zambia en is opgericht door Philip en Sharon Smethurst. Het doel van de organisatie is om het evangelie te brengen naar de meest afgelegen gebieden over de wereld. Dit doen ze doormiddel van onze Nederlandse DAF trucks. Vandaar de naam Overland Missions en hun motto: Any road… Any load…Any time, Elke weg… Elke lading… Elke tijd.

Nu is Overland al zo gegroeid dat ze actief zijn in veel landen. Waaronder dus.. Zambia, Angola, Namibië, Mozambique, Democratische Republiek Congo, Cambodja en Brazilië.

Wat de organisatie steeds doet is naar nieuwe gebieden gaan, daar het evangelie brengen, relaties bouwen en de mensen in die gebieden ondersteunen door het bieden van ontwikkelingswerk; zoals waterpompen bouwen, medische ondersteuning, manier van land bewerken, etc. Door ook lokale mensen te onderwijzen, kunnen zij op een gegeven moment hun gebied gaan helpen.

Steeds weer komen er nieuwe mensen van Overland Missions die naar een nieuw gebied gaan om daar over Jezus te vertellen.

Wat zal mijn taak zijn. Ik ga aan de slag als verpleegkundige. Zodra mijn papieren in orde zijn in Zambia ga ik aan het werk in een kliniek in Nsongwe. Een kleine kliniek op een half uur rijden van Livingstone.

Daarnaast zal ik ook aan de vrouwen in Nsongwe Bijbelstudie gaan geven.

Ik ga les geven waar nodig in Eerste hulp.

Ook is het de bedoeling dat ik 3 a 4 keer per jaar naar de Democratische Republiek van Congo ga om te kijken wat God daar kan doen in de toekomst.

Jesaja 61:1

Hoe kunt u betrokken blijven bij deze missie. U kunt betrokken blijven door het volgen van mijn reisblog. Daar zal ik per kwartaal de gebeurtenissen van die afgelopen tijd bijhouden. Website staat onderaan de bladzijde.

Voor het behalen van het doel is er per maand €3.400,- nodig. U kunt daarin helpen door maandelijks of per kwartaal te ondersteunen. Zou u dit willen doen, schrijf dan u gegevens op, op het sponsoring formulier. Deze staat bij de foto's.

Natuurlijk kunt u ook een eenmalige bijdrage geven. Want ook een startbedrag is nodig.

Ook door middel van gebed kunt u steunen. Als u dat wilt vul dan alleen uw emailadres in op het sponsoring formulier. Dan stuur ik u per week een mail met mijn gebedsverzoeken en korte updates.

U kunt het formulier per post opsturen naar: Manon Kombrink, W.v. Russellstraat 20, 8061 CS HASSELT, u kunt deze ook scannen of een foto maken en mailen naar: [email protected]

Als u gebedsverzoeken heeft laat het mij dan ook weten, zodat we als een team kunnen samenwerken.

Alvast bedankt!

Meer informatie:

Email: [email protected]

Tel: +316-12688589

Tijdens mijn verblijf in Zambia kunt u ook contact opnemen met Jenneke Kombrink

Email: [email protected]

Tel: 038-4773632

Voor het geven van een gift:

Bankrekening nummer Overland Missions Nederland:

NL16 INGB 0004 6444 80

T.n.v. Overland Missions

O.v.v. Support Manon Kombrink (!)

Adressen Overland Missions:

Headquater Overland Missions

P.O.Box 566, Cape Canaveral, FL32920, U.S.A.

Tel: +1-321-452-9696

Base Zambia

P.O.Box 60943

Livingstone, Zambia

Tel: +260-213327125

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade